SkolStat: Utforska Praktiska Gymnasiet Trollhättan i Trollhättan
Praktiska Gymnasiet Trollhättan är en liten gymnasieskola i Trollhättan, Trollhättans stad med cirka 140 elever på skolan (2023/24).
Det är en fristående skola med Praktiska Sverige AB som huvudman.
Kort om senaste skolenkätresultatet (2024)
Eleverna verkar mindre nöjda med sin skola enligt den senaste skolenkäten (5.9 av 10).
Du hittar hela resultatet av skolans senaste skolenkät längre ner på sidan!
Skolan erbjuder dessa gymnasieprogram
- Barn- och fritidsprogrammet (BF)
- Bygg- och anläggningsprogrammet (BA)
- El- och energiprogrammet (EE)
- Fordons- och transportprogrammet (FT)
- Försäljnings- och serviceprogrammet (FS)
- Handels- och administrationsprogrammet (HA)
- Hantverksprogrammet (HV)
- Programinriktat val (IMV)
- Vård- och omsorgsprogrammet (VO)
Längre ner hittar du statistik om de olika programmen.
Innehållsförteckning
Jämför Praktiska Gymnasiet Trollhättan med Kommunen och Riket
Här jämför vi nyckeltal mellan Praktiska Gymnasiet Trollhättan och Sverige.
Vi delar upp dessa nyckeltal i grupperna
- Elever
- Personal
- Gymnasieprogram
De värden som inte utrycks i % för kommunen och Sverige är medelvärden per skola. Det betyder att vi har summerat alla värden för varje nyckeltal och därefter dividerat det med antalet skolor i kommunen eller riket.
Jämför Nyckeltal: Elever
Nyckeltal: Antal elever
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
Antal elever, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 1. Jämför nyckeltalet Antal elever
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel kvinnor (elever)
Nyckeltalet "Andel kvinnor (elever)" ger dig insikter om skolans mångfald och inkludering.
En jämn fördelning mellan flickor och pojkar kan skapa en rättvis inlärningsmiljö som uppmuntrar olika perspektiv. Det kan även påverka hur jämställdhet och kön relateras till i undervisningen.
Detta nyckeltal kan indikera om skolan är en plats där elever känner sig inkluderade.
Det kan också hjälpa dig att förstå skolans sociala miljö och engagemang för jämställdhet.
Andel kvinnor (elever), Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 2. Jämför nyckeltalet Andel kvinnor (elever)
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel elever med utländsk bakgrund
Nyckeltalet "Andel elever med utländsk bakgrund" ger insikter om skolans mångfald och inkludering.
En hög andel elever med utländsk bakgrund kan skapa en rik och inkluderande inlärningsmiljö. Det kan också påverka hur kulturell förståelse och global medvetenhet främjas i undervisningen.
Det kan påverka trivsel och den sociala miljön i skolan, och möjligheter att skapa internationella vänskapsband. Nyckeltalet kan också hjälpa dig att förstå skolans sociala miljö och engagemang för kulturell inkludering.
Andel elever med utländsk bakgrund, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 3. Jämför nyckeltalet Andel elever med utländsk bakgrund
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel elever med högutbildade föräldrar
Nyckeltalet "Andel elever med högutbildade föräldrar" ger dig insikter om skolans socioekonomiska mångfald.
Det kan påverka undervisningens kultur och förväntningar. Det är viktigt för att avgöra om skolan kan erbjuda rätt stöd för ditt barn, oavsett föräldrarnas utbildningsnivå.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan är bra för ett barn att nå sin fulla potential oavsett bakgrund.
Andel elever med högutbildade föräldrar, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 4. Jämför nyckeltalet Andel elever med högutbildade föräldrar
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Antal elever per lärartjänst
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
Antal elever per lärartjänst, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 5. Jämför nyckeltalet Antal elever per lärartjänst
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Jämför Nyckeltal: Personal
Nyckeltal: Rektor + lärare (heltidstjänster)
Nyckeltalet "Rektor + lärare (heltidstjänster)" ger en indikation på skolans totala personalresurser.
Om det är rätt balans mellan rektor och lärare betyder det att skolan har tillräckligt med ledare och lärare, vilket kan leda till att eleverna får en bra undervisning och rätt stöd.
Detta nyckeltal är en viktig faktor för att bedöma skolans organisatoriska struktur och dess förmåga att erbjuda en positiv och produktiv lärandemiljö.
Rektor + lärare (heltidstjänster), Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 6. Jämför nyckeltalet Rektor + lärare (heltidstjänster)
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Rektor (heltidstjänster)
Nyckeltalet "Rektor (heltidstjänster)" ger en indikation på hur mycket tid rektorn har att leda skolan.
En rektor med en heltidstjänst har mer tid att hantera skolans dagliga verksamhet och att stödja lärarna och eleverna.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har tillräcklig ledning för att kunna skapa en positiv och välfungerande skolmiljö.
Rektor (heltidstjänster), Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 7. Jämför nyckeltalet Rektor (heltidstjänster)
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Lärare (heltidstjänster)
Nyckeltal: Lärare (heltidstjänster) indikerar hur många lärare skolan har i förhållande till antalet elever. Det kan påverka den personliga uppmärksamheten och kvaliteten på undervisningen eleverna kommer att få.
Om det finns för få lärare kan det vara svårt att få svar på frågor, individuell hjälp och stöd. Å andra sidan, om det finns tillräckligt med lärare, kan det finnas en bättre möjlighet att trivas i skolan och lyckas med sina studier.
Därför är detta nyckeltal viktigt för att säkerställa att eleverna får den utbildning och uppmärksamhet som behövs för att blomstra i skolan.
Lärare (heltidstjänster), Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 8. Jämför nyckeltalet Lärare (heltidstjänster)
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel kvinnor (personal)
Nyckeltalet "Andel kvinnor" visar hur många kvinnor som är anställda i förhållande till det totala antalet anställda.
Det kan peka på organisationens mångfald och engagemang för jämställdhet.
Det kan då hjälpa dig att förstå om arbetsplatsen främjar inkludering och lika möjligheter för alla.
Andel kvinnor (personal), Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 9. Jämför nyckeltalet Andel kvinnor (personal)
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel behöriga lärare
Nyckeltalet "Andel behöriga lärare" visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens har större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
Andel behöriga lärare, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 10. Jämför nyckeltalet Andel behöriga lärare
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel specialpedagogtjänster
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
Andel specialpedagogtjänster, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 11. Jämför nyckeltalet Andel specialpedagogtjänster
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal: Andel tillsvidareanställd personal
Nyckeltalet "Andel tillsvidareanställd personal" visar hur många som har permanenta jobb jämfört med tillfälliga anställda.
Det ger en uppfattning om stabiliteten och möjligheterna till långsiktig anställning inom organisationen.
Det är viktigt för att bedöma arbetsplatsens karriärmöjligheter och stabilitet.
Andel tillsvidareanställd personal, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
fig 12. Jämför nyckeltalet Andel tillsvidareanställd personal
för Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Jämför Nyckeltal per Gymnasieprogram
Nyckeltal för Barn- och fritidsprogrammet (BF)
Antal elever, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 13. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 14. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 15. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 16. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 17. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 18. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för BF, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Bygg- och anläggningsprogrammet (BA)
Antal elever, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 19. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 20. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 21. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 22. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 23. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 24. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för BA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för El- och energiprogrammet (EE)
Antal elever, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 25. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 26. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 27. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 28. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 29. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 30. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för EE, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Fordons- och transportprogrammet (FT)
Antal elever, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 31. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 32. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 33. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 34. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 35. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 36. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för FT, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Försäljnings- och serviceprogrammet (FS)
Antal elever, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 37. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 38. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 39. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 40. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 41. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 42. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för FS, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Handels- och administrationsprogrammet (HA)
Antal elever, HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 43. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 44. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 45. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 46. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för HA, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Hantverksprogrammet (HV)
Antal elever, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 47. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 48. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 49. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 50. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 51. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 52. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för HV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Programinriktat val (IMV)
Antal elever, IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 53. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 54. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 55. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 56. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för IMV, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Nyckeltal för Vård- och omsorgsprogrammet (VO)
Antal elever, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever" ger dig en indikation på skolans storlek och resurser.
En mindre skola kan erbjuda en intim inlärningsmiljö med mer personlig kontakt, medan en större skola skulle kunna erbjuda ett bredare utbud av extra aktiviteter, resurser och möjligheter.
Det kan också påverka undervisningens kvalitet. Så detta nyckeltal kan hjälpa dig att förstå skolans karaktär och om den passar dina behov och intressen.
fig 57. Jämför nyckeltalet: Antal elever
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antal elever per lärartjänst, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antal elever per lärartjänst" ger dig en indikation om hur många elever varje lärare ansvarar för.
Ett lägre antal elever per lärartjänst kan innebära mer personlig uppmärksamhet och stöd för eleverna, vilket kan vara avgörande för deras inlärning och utveckling.
Om antalet elever är för högt i förhållande till antalet lärare kan det vara svårt att erbjuda högkvalitativ undervisning och att möta individuella behov.
Det här nyckeltalet kan hjälpa dig att förstå om skolan kan ge den typ av inlärningsmiljö som ger eleverna möjligheter att få den utbildning och stöd som behövs för att blomstra i skolan.
fig 58. Jämför nyckeltalet: Antal elever per lärartjänst
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel behöriga lärare, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Andel behöriga lärare är ett nyckeltal som visar hur många av skolans lärare är kvalificerade för att undervisa i sina ämnen.
Lärare med rätt utbildning och kompetens räknas ha en större förmåga att leverera effektiv undervisning och stödja elevernas inlärning.
Nyckeltalet kan alltså hjälpa dig att förstå om skolan har kompetenta och utbildade lärare som ska kunna ge eleverna en bra utbildning.
fig 59. Jämför nyckeltalet: Andel behöriga lärare
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Andel specialpedagogtjänster, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Andel specialpedagogtjänster" visar hur många specialpedagoger som är tillgängliga för elever med särskilda behov eller inlärningssvårigheter.
Specialpedagoger har den specialistkunskap som krävs för att hjälpa dessa elever att nå sin fulla potential.
En hög andel specialpedagoger indikerar att skolan har resurser för att stödja dessa elever på ett effektivt sätt.
Det kan hjälpa dig att förstå om skolan har resurser och kompetens för att hjälpa elever med särskilda behov att lyckas i sin utbildning.
fig 60. Jämför nyckeltalet: Andel specialpedagogtjänster
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng min, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Min" visar den lägsta poängnivån som krävdes för att bli antagen till ett program.
Det är av betydelse eftersom det ger en uppfattning om tröskeln för att få tillträde till programmet.
En lägre minimipoäng kan betyda att skolan har en mer inkluderande antagningspolicy och kan vara mer tillgänglig för en bredare elevbas.
fig 61. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng min
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Antagningspoäng medel, VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Nyckeltalet "Antagningspoäng Medel" visar den genomsnittliga poängnivån som krävs för en elev att bli antagen till ett program.
Det är en viktig indikator på skolans akademiska krav och konkurrenskraft.
Ett högre medelvärde för antagningspoängen kan tyda på att skolan har höga akademiska krav och att eleverna som antas är välpresterande.
Det kan även indikera skolans rykte och popularitet.
Det kan hjälpa dig att bedöma om skolan matchar dina akademiska mål och förväntningar.
fig 62. Jämför nyckeltalet: Antagningspoäng medel
för VO, Praktiska Gymnasiet Trollhättan med kommunen och Sverige (Källor: SV, swestat.se)
Skolenkäten: Elevernas Värdefulla Åsikter om Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Skolenkäten genomförs av Skolinspektionen.
Vi tycker att resultatet av enkäten är speciellt värdefullt för dig som vill veta mer om skolan.
Det är ju trots allt eleverna på gymnasieskolan som tycker till!
Resultatet från skolenkäten används självklart också i huvudmans och skolans systematiska kvalitetsarbete.
Det senaste skolenkätresultatet (2024)
Följ länken för att läsa mer om vad eleverna tycker om Praktiska Gymnasiet Trollhättan!
Skolor i Trollhättans stad som erbjuder samma program
Om du är nyfiken på vilka andra skolor i Trollhättans stad som erbjuder något av de program som Praktiska Gymnasiet Trollhättan har kan du följa länken nedan!
- Barn- och fritidsprogrammet (2 st skolor)
- Bygg- och anläggningsprogrammet (3 st skolor)
- Praktiska Gymnasiet Trollhättan är den enda skolan vi har i SkolStat som erbjuder El- och energiprogrammet (EE) i Trollhättans stad
- Praktiska Gymnasiet Trollhättan är den enda skolan vi har i SkolStat som erbjuder Fordons- och transportprogrammet (FT) i Trollhättans stad
- Försäljnings- och serviceprogrammet (3 st skolor)
- Handels- och administrationsprogrammet (3 st skolor)
- Hantverksprogrammet (3 st skolor)
- Programinriktat val (3 st skolor)
- Vård- och omsorgsprogrammet (2 st skolor)
Address och kontaktuppgifter till Praktiska Gymnasiet Trollhättan
Använd gärna kontaktuppgifterna nedan för att komma i kontakt med skolan.
- Telefon: 070-4247287
- Besöksadress: Lasarettsvägen 9D, 46152 Trollhättan ◳
- Hemsida: https://praktiska.se/skolor/trollhattan ◳
Grattis! Bra jobbat!
Det är få som tar sig hela vägen ner igenom alla dessa nyckeltal!
Ett stort tack för ditt engagemang för skolstatistik.
Sverige behöver fler som dig. Bra där!
Nu kanske vi kan intressera dig för någon annan skola i Trollhättans stad? Eller varför inte titta närmare på skolor i andra kommuner i Västra Götalands län?
Sedan får vi inte glömma statistiken om skolans huvudman Praktiska Sverige AB. Det kan vara en guldgruva för någon som dig!
Och om inte det faller dig i smaken har vi alltid startsidan eller sökrutan nedtill?